Rakennamme ja korjaamme kaikenlaiset sillat

Valtateiden ja vesien yli

GRK rakentaa siltoja eri puolella Suomea sekä Ruotsissa ja Virossa. Urakoiden koko voi vaihdella alle sadasta tuhannesta eurosta kymmeniin miljooniin euroihin.

Rakennamme ja korjaamme kaikkia erityyppisiä siltoja. Kohteiden koko vaihtelee pienistä yksityistiesilloista Suomen suurimpiin siltoihin.  

Siltojen materiaalina voi olla betoni, teräs, puu tai näiden yhdistelmä. Siltoja on toteutettu mm. vilkkaasti liikennöidyille valtateille ja rautateille, tiiviiseen kaupunkiympäristöön, kanaviin ja yksityisteille.

Vahvuutemme

  • Pitkäaikainen kokemus erilaisista hankkeista Suomessa ja ulkomailla
  • Osaava ja motivoitunut henkilöstö
  • Laaja-alainen osaaminen kaikesta infrarakentamisesta
  • GRK on Suomen suurimpia infrarakentajia
  • Löytyy vankkaa osaamista kaikista eri siltatyypeistä ja rakennusmateriaaleista eri ympäristöissä sekä pohjarakentamisesta
  • Rehti tekemisen meininki
  • Pidämme, minkä lupaamme
  • ”Avaimet käteen” -palvelu
  • Vastuullinen tekijä

Palvelumme

Siltojen suunnittelu, rakentaminen ja ja korjaaminen. Tyypillisimmin urakat ovat kokonaisurakoita, mutta pitkäaikaisten yhteistyökumppaneidemme kanssa pystymme tarjoamaan urakoihin myös suunnittelun tai urakan jälkeisen kunnossapidon esimerkiksi ST- ja elinkaarihankkeisiin.

Asiakkaamme

  • Valtio
  • Väylävirasto
  • ELY-keskukset
  • Teollisuus
  • Yksityistiekunnat

Siltojen suunnittelussa ja rakentamisessa työskenteleviä ammattilaisia

  • Työpäälliköitä
  • Työmaapäälliköitä
  • Työnjohtajia
  • Työmaainsinöörejä
  • Tietomalliasiantuntijoita
  • Mittamiehiä
  • Putkiasentajia
  • Kaivinkonekuljettajia
  • Suunnittelun ohjaajia

 

Nämäkin sillat me olemme rakentaneet

Vekarasalmen silta

Salmen ylittävä Vekaransalmen silta, joka toteutettiin liittorakenteisena (teräspalkkien ja betonikannen yhdistelmänä). Sillan pituus on 622 metriä, suurin jänneväli 120 metriä.

Urakka toteutettiin vuosina 2018–2019 ja urakkahinta oli noin 18,4 milj.euroa.

Saimaan kanavan ratasillat

Urakka on osa Luumäki-Imatra ratahanketta. Urakassa rakennetaan Saimaan kanavan yli uusi ratasilta. Kyseessä on teräksinen kotelopalkkisilta, liittorakenteinen, betonikantinen, kokonaispituus 185 metriä.

Urakka toteutettiin 2018–2020 ja urakkahinta oli n. 19,5 milj. euroa.

Matinkartanon kiertoliittymä

Urakassa rakennettiin Matinkartanontielle yksi uusi kiertoliittymä Matinkadun ja Matinkartanontien liittymään. Veistoksellinen Matinkartanonsilta, jonka kokonaispituus on 162,5 metriä ja hyötyleveys 4 metriä, palkittiin Vuoden silta 2019 -palkinnolla.

Urakka toteutettiin vuosina 2017–2018 ja urakkahinta oli n. 5,4 milj.euroa.

Ota yhteyttä

Roope Korpela Työpäällikkö
+358 50 447 2914